پروپوزال ارائه مدل فازی مبتنی بر خوشه بندی جهت کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی
موضوع اصلی این پروپوزال ” ارائه مدل فازی مبتنی بر خوشه بندی جهت کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی” است. تعداد صفحات پروپوزال 14 صفحه با رعایت قالب استاندارد فرم دانشگاه می باشد. کلیه نکات نگارشی مطابق با استاندارهای پژوهشی انجام شده است.
بخشی از بیان مسئله تحقیق:
توسعه تکنولوژی ارتباطات به چندین سال قبل(مانند تلفنهای داخل خودروها، دسترسی به اینترنت بر مبنای تکنولوژی سلولی و…) بر میگردد. با این حال ظهور شبکه های ادهاک بین خودرویی تحول دیگری در ارتباطات ایجاد کرده است[1]. امروزه تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. شبکه های بین خورویی یک دسته ی خاص از شبکه های ادهاک موبایل است که توانایی برقراری ارتباط بین خودورهای در حال حرکت را دارا میباشد. گره های تشکیل دهنده این شبکه ها خودروها میباشند.
به دلیل حرکت گره ها و تصمیم گیری های متنوع رانندگان، نیازی به ایستگاه پایه در این شبکه ها وجود ندارد. در این شبکه ها گره ها میتوانند به طور مستقیم با همدیگر ارتباط برقرار کنند. در شبکه های ادهاک بین خودرویی برای ارتباط بین خودروها و همچنین ارتباط خودروها با واحد کنترل مرکزی از پروتکل های مسیریابی مختلفی استفاده میشود. داده های ارسالی، بین خودروی مبدأ و خودروی مقصد بسته به نوع پروتکل استفاده شده برای مسیریابی متفاوت است.
شبکه های ادهاک بین خودرویی
در شبکه های ادهاک بین خودرویی، یک پروتکل مسیریابی اثر بخش و کارا نقش بسیار مهم در بهبود امنیت مسافران بازی میکند . به منظور رسیدن به این هدف، مقیاسپذیری و قابلیت اطمینان پروتکل مسیریابی اهمیت بالایی دارد. در شبکه های ادهاک بی سیم مازه وجود ندارد و مسیریابی برای یک بسته اطلاعاتی به صورت اختصاصی انجام می شود. توپولوژی شبکه های ادهاک بین خودرویی دائماً در حال تغییر است، زیرا گره های شبکه متحرک بوده و در هر لحظه جای خود را تغییر می دهند.
وقتی گره تصمیم میگیرد که داده ای برای گره مقصد بفرستد، ابتدا با انجام یک پروتکل مسیریابی پخش شونده کوتاهترین مسیر ممکن به گره مقصد را بدست می آورد و سپس با توجه به این مسیر داده را ارسال می نماید. در زمان کشف یا بروزرسانی مسیریابی،گره هایی که بر روی مسیریابی هستند، اطلاعات مسیریابی گره مقصد را در جدول مسیریابی خود تنظیم می کنند. این کار باعث ارسال داده از مبدأ به مقصد به درستی و در کوتاهترین مسیر ممکن صورت گیرد.
هدف پژوهش:
برخی از مهمترین اهداف این پژوهش به شرح ذیل است:
- کاهش نفوذ حملات سیاه چاله در شبکه های ادهاک بین خودرویی با ترکیب تکنیک های خوشه بندی و منطق فازی
- افزایش توازن در تعداد اعضای خوشه و قابلیت تطبیق با تغییرات مکرر توپولوژی با استفاده از الگوریتم خوشه بندی و منطق فازی
- در نظرگرفتن پارامترهای پایداری مسیر در تابع سودمندی سرخوشه برای افزایش طول عمر مسیر کشف شده.
- شناسایی خودروهای سیاه چاله و جلوگیری از انتخاب آنها به عنوان سرخوشه.
امکانات اصلی این پروپوزال پس از خرید عبارتند از:
- امکان دانلود فایل Word پروپوزال
- امکان دانلود فایل Pdf پروپوزال
توجه: در صورت نیاز به پایان نامه، سمینار، شبیه سازی و نگارش مقاله جدید مشابه با موضوع این پروپوزال کافیست با تیم پشتیبانی ما از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت ماکان تزیز تماس برقرار نمایید.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.